28. ledna 2012

Taška (nejen) na dětskou lahev - střih a návod

Stále jsem hledala po taškách a kapsách dětskou lahvičku. Často jsem jí i nechala omylem doma, to když jsme šli jen na chvíli ven a malý dostal žízeň. Takže jsem nutně potřebovala nějaké pouzdro, které se dá připnout na kočárek. Také teď v zimě pití velice rychle vychladne a je úplně ledové. Takže jsem si vytvořila vlastní verzi pouzdra na lahvičku / hrneček s uchy, který jde připnout na kočárek. 
Jako materiál jsem použila softshel. Je pevný a lehce hřeje, takže lahev nevystydne tak rychle.



Pro případné zájemce - růžové a hnědé pouzdro jsou k dispozici.


Tady je pár foteček - úzká verze je na klasickou dětskou lahvičku (ale vejde se třeba i menší verze zdravé lahve) a širší verze s oválným dnem je určená pro hrnečky a lahvičky s oušky.




A ještě jedna vychytávka z dnešního dne. Zjistila jsem, že do taštičky se širokým dnem se vejde dětská přesnídávka, lžička, tyčinka a ještě malá lahvička. Takže taková sváča pro batole vše v jednom. A křupky by se asi taky ještě vlezly.


Na ušití budete potřebovat:
softshell cca 30x45 cm
metrážový zip cca 35 cm (já dávám 5mm šíři) + jezdec
2 páry patentek 
mašličky, stuhy - pro verzi jen na jezdec a do švu stačí 10 cm, při obšití zipu zevnitř počítejte tak 70 cm
tyhle úžasně jsou z Farbenmix



Postup:
stáhněte si střih na obě lahve (heslo susu), vystřihněte. Střih již obsahuje přídavky na švy. DNo je na střihu trochu větší, tak ho zmenšete tak o 1 cm. Prosím používejte jen pro své potřeby.


1. vyřízněte dvě bočnice, dno a pásek 45x5 cm

2. na jednu bočnici našijte zip


 3. Na druhou bočnici našijte zip, navlékněte jezdec a poté sešijte obě strany. Pokud chcete přidat do švu stužku, nezapomeňte na to při sešívání. Začistěte na overlocku  (ale u softshelu není nutné)

4. přišpendlete dno a přišijte ho. Nechte si pootevřený zip, abyste to měli kudy otočit


takhle to vypadá po otočení
 6. pokud chcete mít obal hezký i zevnitř, všijte stužku zevnitř na zip. Přidejte stužku na jezdec zipu.


7. ušijte pásek - proužek 45x5 cm, otočte ho za pomoci zavíracího špendlíku a obšijte.


8. přidejte patentky na pásek i tašku a je hotovo




5 komentářů:

  1. pekne barvicky! x-)
    hele jeste by vypadalo dobre, kdyby se nasila ta stuzka na ten obal kolem dokola.. skoda ji schovavat vevnitr.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. když já u té modré zvorala zip, tak je to taková jezevčíková kamufláž ;-)
      Jinak stužky kolem dokola je docela drahý špás. Ještě ladím to krytí zipu na švu. Tam ta stužka asi bude.

      Vymazat
    2. tak proto ta kamuflaz! no ja si rikala, ze tou stuzkou takhle plytvas vevnitr.. :-N tak to leda zkus udelat jeste dvouvrstve, pak se ten zip schova.. dovnitr soupnou nejakou bavlnenou latku, to by melo stacit a ani by to tolik mista neubralo..

      Vymazat
    3. Skvělý nápad, moc pěkné provedení, srozumitelný návod. :-D
      Už nějakou dobu přemýšlím nad taškou ze softshellu, nebo baťůžkem. :)

      Vymazat
  2. Dobrý den, nejde mi stáhnout ten střih, stránka prý už neexistuje :-) mohla by jste mi ho poslat na email nikulilinka1@centrum.cz ??? Mockrát děkuji :-) Hezký den, Matyášová.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.