17. ledna 2012

zipová taštička

Nějak nám s holkama začaly zlobit metrážové zipy, které jsme nakoupily na jedné hromadné objednávce. Různě se trhaly, třeba v pytlích na plíny a podobně. Takže žádnou zátěž neunesou. Jenže co s nimi? Měla jsem jich ještě dost. Tak mne napadla taštička. Viděla jsem to kdysi v nějakém pořadu a před pár lety to byl hit.


Tak jsem to zkusila. Inspiraci jsem vzala zde



a návod:
na tuhle taštičku širokou cca 16 cm a vysokou 20cm potřebujete něco přes 4 metry metrážového zipu 3mm


ustřihnete základnu - cca 16 cm z jedné půlky zipu (jak je dlouhá,  tak bude široká celá taštička).



ovšem na druhém konci vám bude kus přebývat - ten ohnete hladkou stranou k sobě (čili zoubky budou napravo a nalevo) a sešijete až do konce, takže vám vznikne takové ucho, které bude pokračovat jednou dlouhou částí zipu.  Nasadíme jezdec na konec obou zipů.



u přečnívajícímu konci z ucha přišijeme druhou část dlouhého hada zipu - opět, abychom měly zoubky napravo a nalevo. Já jsem použila kombinaci bílý zip a modrý cikcak. Ale můžete si pohrát i s dvěma barvami zipů a nebo i barevnou nití nějaké výraznější barvy.




a motáme a motáme až vznikne taštička.


A jak jí zakončit? třeba přidělat ucha, ale já zvolila další jezdec a zapínání na zbytek zipu.






a tady ještě celá taštička


















2 komentáře:

  1. Ahoj, chci se zeptat- koupila jsem si metrážové zipy a k tomu jezdec, ale když ho na ně navléknu, celé se mi to pokroutí a i taška, kterou jsem z toho (zatím jen) sešpendlila je taková... jak bych to řekla... Neforemná. Prostě se točí, jak káča. Nevíš co s tim?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tím sešitím to celkem tvar drželo, ale dělal mi to zip třeba u jednoduchých taštiček, taky se to kroutilo z neznámého důvodu....
      nicméně zipová taštička se u mě nějak neujala, byl to pokus...

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.