17. prosince 2013

Ergonomické nosítko - fotonávod od Wewe

Wewe mi poskytla fotonávod na nosítko, které si ušila. Děkuju.


Ergonomický nosič
Fotopostup



Som absolútny amatér preto chyby v postupe opravte a neopakujete 
Budeme potrebovať:
Pevnú látku najlepšie 100% bavlna aby sa nám deculko nepotilo, množstvo závisí od toho či celý nosič bude z tejto látky, alebo budeme na druhú vrstvu používať inú tiez pevnú látku - ja som kúpila 1meter
Vzorová v tomto prípade bola pevná nebolo treba podšívať(u sovičkového bola podšívaná) -  1meter
Plastové spony (ľadvinkové) - 3ks - 2,5cm
                                                   - 1ks - 5cm
Batohové popruhy: šírka 2,5cm - 2,5metra
                                    šírka 5cm – 1,5metra
zips bundový(dávala som kovový zdal sa mi najpevnejší) dĺžka 45cm
guma čierna šírka 2,5cm – 30 až 50cm
guma biela šírka 1,5cm – 40cm
suchý zips čierny – 30cm dá sa nahradiť gumou (zips sa používa na ukončenie popruhov aby sa dali založiť nedalo sa nafotiť ja som použila gumu)
molitan hrúbka 2cm – cca 70x60cm
šikmý prúžok 2metre nemusí byť môžete si vyrobiť z látky
patentky 3ks
niť – čiernu a farebnú podľa použitej látky
dobre padnú ihly na riflovinu

môžeme začať
1. vystrihneme si všetky časti (ak vzorovú látku podšívame striháme pevnú dva krát všetky časti) kapucku vystrihneme len zo vzorovej 
části strihu mají tyto rozmery
chrbát
 kapucka
pas 
rameno 

     
  

2. Všetky časti obnitkujeme buď cikcakom alebo overlockovým stehom
Ak máte overlock tento krok odpadá

3. na bedrový pás vyšijeme gombíkovú dierku dĺžka 5cm


4. na druhom konci bedrového pásu si založíme okraj tu bude vychádzať popruh

5. zošijeme bedrový pás z rubovej strany vložíme gumu, nezabudnite vynechať miesto pre popruh a miesto pre zošitie s chrbtovou časťou
                                                                                                                 


6. zošijeme ramenné pásy tiež z rubovej strany nezabudnite vložiť gumu, necháme voľný spodný okraj budeme tu vkladať molitan
7. pásy si otočíme aby sme podľa nich vystrihli molitan

8. pásy znova prevlečieme na rubovú stranu a navlečieme na molitan
9. ramenné pásy prešijeme pozdĺž dva krát vedľa seba

10. našijeme vôdzku na popruh ktorým sa na chrbte spájajú ramenné pásy toto si spravíme 2x



Na jeden s týchto popruhov dáme sponu, tiež si pripravíme ostatné popruhy zo sponami

11.  popruhy našijeme na ramenné pásy, nezabudnite na popruh navliecť krúžok na uchytenie kapucky, ja som zabudla preto na foto chýba

12. na chrbtovej časti si ušijeme odševky na oboch kusoch
13. na látku ktorá bude z vnútornej strany nosiča si našijeme ramenné pásy a poruhy, pre spevnenie som pásy podložila obdĺžnikami látky, nezabudnite že pásy našívam z rubovej strany preto ich treba otočiť inak bude treba párať, pásy aj popruhy som našívala takto viď detail
 14. z lícovej strany zošijeme vrchnú a spodnú chrbtovú časť

 15. teraz našijeme zips, schovala som ho pod šikmí prúžok prišlo mi to ako najjednoduchšie riešenie

16. do bedrového pásu navlečieme molitan a popruh
17. chrbtovú časť vložíme do otvoru v bedrovom páse až po odševky a zošijeme
18. zarovno odševkov prešijeme bedrový pás po šírke, týmto krokom upevníme bedrový popruh a zároveň aj chrbtovú časť

19. zo šikmého prúžku si ušijeme šnúrky na kapucku a našijeme na ne suchý zips
20. do kapucky všijeme gumu dĺžky 20cm a našijeme šnúrky

22. na kapucku a nosič pripevníme patentky
23. a môžeme vyraziť


Spomínaný sovičkoví

27 komentářů:

  1. Wewe to je úžasný návod! Holky moc děkuju za zveřejnění. Už doma nosítko máme, ale určitě se to někomu bude hodit a kdoví, třeba budu jednou šít nové třeba pro vnoučata :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Ty brďo, díky za návod. Muselo dát hodně práce to celé nafotit a popsat, děkuji!

    OdpovědětVymazat
  3. wow, díky za návod! Zrovna včera jsem hledala nějaký návod, abych nemusela kupovat! Díky!

    OdpovědětVymazat
  4. wow je to perfektni, mate i střihy?

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za návod,ráda bych si podle něj nosítko ušila, ale v některých bodech dost tápu.Bylo by možné přidat třeba ještě fotku nosítka jak leží,myslím bez maminky a miminka. Ještě bych se chtěla zeptat jak silný má být ten materiál, třeba jako riflovina nebo může být i jemější?A kolik ho vlastně mám pořídit 1m v jaké šíři? V čem zatím opravdu nevím jsou rozměry těch popruhů jak dlouhé mám udělat ty spodní a jak dlouhý je popruh nezi lopatky?Omlouvám se že tak otravuji,ale nemám nosítko kde bych to odkoukla. Předem moc děkuji za odpovědi.Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, nejsem wewe, která to psala, ale vynasnažím se.
      Fotku nosítek seženete na internetu např. http://www.nosenideti.cz/277/zobrazit_skupinu_zbozi/Nositka-se-sponami/ tam si to prolistujete, je tam fotek spousta. A i videa.
      Materiál. Jde to z čehokoliv nepružného, ale tenkou bavlnu musíte šít dvojitě, takže je lepší pevnější plátno, riflovina by šla taky, ale už je možná až moc pevná. Třeba dobré jsou pevné látky z Ikei.
      Kolik pořídit látky. Nevím. Metr je standartní šíře 140 ty sovičky jsou na 100% 140, takže metr by měl vyjít. Popruhy. Ten široký 5 cm je na pas, ten užší na ramena. Ono záleží na postavě. Třeba ergo, manduca na mě měly popruhy krátké, my máme Beco a délka popruhů se může velmi lišit. Zkuste přeměřit na sobě. Myslím, že to na vás v průběhu šití vykoukne. Já jsem nešila. Zkusím ještě sehnat wewe, jestli neporadí.

      Vymazat
    2. Chystám se šít si druhé nosítko a vyvarovat se u něj "chyb", které jsem měla u toho prvního. První bylo vázací ergonomicky střižené mei tai a vyhovovalo mi, ALE zavazovani je nekdy zdlouhavé a zvlašť když je děťátko neposeda a pak dlouhé pásy se válejí po zemi, takže teď chci zkusit právě takovéto nosítko na spony a přemýšlím, že místo spony okolo bederního pasu našiju hodně široký a dlouhý suchý zip a sponu tam možná dám taky, ale jen jako pojistku, když by si starší syn chtěl dělat legraci a sucháč mi rozepnul (možná mě napadají uplně paranoidní situace:).
      K látce - měla jsem kombinaci pevné z Ikei ("potahová") - jedna vrtstva a tenkou jednobarevnou z Ikei (metr za cca 70 korun) a nosítko i po poměrně častém užívání bylo stále pevné a neprodřené. Nosítko jsem si šila oboustranně, ale nakonec nosila tak, že tenká látka byla dovnitř nosítka, pevná z venku. Pasy jsem udělala k kepru. Pro úvazy se to ukázalo, že by byla lepší poddajnější - měkčí látka. Pak velkou nevýhodou byla váha a velikost (skladnost) nosítka - mělo málo přes kilo, což když jsem ho brala jako kombinaci s kočárkem, tak zabíralo v košíku podstatnou část místa a když jsme ho vozila na výlety atd. tak se i více proneslo, jak v batohu na zádech, tak pak přidávalo na váze i miminku. Taky jsem si vybrala vzorovanou látku s černým podkladem, to už bych taky neopakovala. V létě to bylo opravdu hodně znát, že se do něj opíralo slunce a i pevnější materiál míň dýchal.

      Vymazat
  6. Dakujem za uzasny navod, napad, fotky aj popis. Zatial som toho neusila vela, ale k tomuto by som mala par otazok. Vie mi niekto prosim vysvetlit naco sa tam davaju tie gumy? Taketo nositko som este nevidela, zatial som sa stretla len s takymi mensimi klokankami a tam ziadne gumy nie su, teda neviem o tom, mozno to patri do kazdeho nositka. Ako vravim, nie som v siti este skusena, ale co su to, ako sa siju odsevky? Zatial som si len tak zbezne pozerala tento navod, este som to neskusala a takisto nechapem bodu 4, mozno na to pri siti pridem, som velky laik :-) Dakujem za vsetky odpovede! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zalezi ktore myslis jedny slizua ako poistka keby sa zlomila alebo uvolnila spona zachyti sa do gumy a dieta nespadne druhe gumyčky su na koncoch popruhov a do nich sa zvinaju aby sa nevlacili po zemi a nezavadzali ale nemusia tam byt krok 4 bedrovy pas sa zosiva tak ze na jednej strane sa nechava otvoreny aby sa dal prevliect popruh preto sa na konci zaklada
      WeWe

      Vymazat
    2. Skvely navod! O vikendu pokud mi stihne prijit latka se do neho chci pustit. Jen bych se chtela zeptat ba ty gumicky, ktere maji slouzit jako pojistka. Ty se prisivaji kam? Ja tam vidim ty co se prisivaji na konce ramen a bederniho pasu, to jsou ty pojistne?

      Vymazat
  7. perfektné :) máme ergonomický nosič, ale potrebujeme väčší a toto je super :) ďakujemmmm

    OdpovědětVymazat
  8. super, moc díky :) už sem se do toho pustila...už mám nakoupeno, nastříháno, obšito...a samo že přišla krize - jak tam udělat ty odševky? Sem amatér (to, že sem se pustila do tohohle nosítka na tom nic nemění :D ), takže odševky slyšim prvně...a ještě nevim co ten krúžok na uchytenie kapucky? jaký, kam?
    Díky a mějte krásný den
    Bartaja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem to nešila, tak neporadím... odševky bych řekla, že jsou kusy látek navíc... prostě okraje

      Vymazat
    2. odševky su tie trojuholniky na chrbtovej operke čo sa zošívajú pre zúženie a tvarovanie pod zadočkom
      krúžok na uchytenie je v podstate nepotrebný ale inak je to len zošitý šikmí prúžok oň sa uchytáva kapucka, ja som ho ale dala dolu a kapucku uchytavam priamo o popruh drží aj bez zlepenia zipsov

      Wewe

      Vymazat
  9. Doslova skvělý návod, který mě nahlodal nosítko vyrobit a hlavně začít používat, protože prozatím jsem nějak se k tomu nedostala a stále jsem byla nějak tak proti to vyzkoušet. Ale přečetla jsem si plno článků jako http://www.topsleva.cz/aktuality/jak-spravne-vybrat-ergonomicke-nositko-na-dite/ a ptala doktorů a ti mi to doporučili, tak bych se měla konečně rozhoupat:)

    OdpovědětVymazat
  10. Dobrý den,jsem ráda za takový návod,už se chystám šit. Ale nerozumím pár krokům,tak dybych mohla poprosit o radu. V kroku 13: jaká má být vzdálenost popruhů od vrchni strany? V kroku 15: k čemu slouží ten zip a jak vzdaleně má být našity od sebe? A krok 20: jak uchytim kapuci na nositko a jak mám dát šnůrky na suchy zip? Tomu vubec nerozumím a na obrázku bohužel neni. Moc díky za radu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Docela zajímavé výrobky jsem objevila i zde, jsou to zakázkově šité rostoucí ergonomická nosítka: www.ergonomickenositko.cz/. Má to řadu vychytávek, tak se můžete inspirovat.

      Vymazat
  11. Nešila jsem nosítko, tak moc nevím. Ale zip je na regulaci nosítka - na malé dítě zapnutý, na velké dítě rozepnutý. Kapsa se třeba na mém Becu dělá zvlášť a připíná se až když je potřeba na plastové patentky k nosítku. Určitě stejně poslouží i suchý zip. šňůrky jakou na to, aby byla kapuca buď kratší a nebo delší podle potřeb dítěte.

    OdpovědětVymazat
  12. Chtela bych moc podekovat za napad. Presila jsem si male ergo na to vase. Pouzila jsem rameni popruhy, bederak, kapucu a predelala telo nositka. Dekuju velmi

    OdpovědětVymazat
  13. Dobry den,
    v unoru cekame miminko a rada bych si usila nositko podle Vaseho super navodu. Muzete mi prosim napsat, od jakeho do jakeho veku je nositko cca pouzitelne? Moc dekuji!

    OdpovědětVymazat
  14. Děkuji moc za střih. Já díky vám předělala moje staré nosítko na nové. Dala jsem fotku na glog s vašim odkazem. Ještě jednou moc děkuju

    http://pavlaskalova.cz/recy-batoleci-nositko/

    OdpovědětVymazat
  15. Moc díky za návod, strašně ráda bych si takové nosítko ušila. Jen furt tápu nad tou latkou z jaké to ušít. Jaká by byla potřeba nejnižší gramaz látky? Stačily by dvě vrstvy třeba režného platná o gramazi 210g/M2 nebo něco pevnějšího? Nerada bych něco podcenila. Šiju hodně ale co se nosností týče v atkach se moc nevyznám, a zase si říkám že monterkovina, riflovina nebo batohovina jsou málo prodyšné a prcek by se v tom vařil. Díky za každou odpověď, Neeya

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den, 210g urcite bude stacit. Silne latky nejsou potreba. Tam, kde jsou spoje namahane je dobre to prosit. Mozna u ramenich popruhu jeste podlozit jednou vrstvou latky Ale nemelo by se to trhat. Ty ovecky i sovivky jsou obycejne platno.

      Vymazat
  16. Děkuji za návod, občas jsem žádné nevěděla jak dál postupovat, hlavně u bederního pasu, kde má být guma a jestli se pak vyšitý otvor na popruh zadívá, ale nakonec jsem se dopracovala do konce. Jen jsem popruhy černé na část zad našla nízko, a prosila jsem navíc límeček, aby to malého nerezalo do krku

    OdpovědětVymazat
  17. Dékuji za super návod ☺ chci se zeptat, kde kupujete prezky aby byly kvalitní a pevné...případne na bederák takovou tu zamykací?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ja uz beru ve velkem z velkoobchodu, ale zkuste Stoklasu

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.