15. února 2012

Tréningáče - střih a fotonávod

Žížalák se začíná učit chodit na nočník. Co na tom, že si tam sedne oblečený a pusou udělá ččč, ale už i to je pokrok. Ještě před měsícem se při pohledu na nočník vzpínal a odmítal se hnout. Dneska si tam po přebalení i sednul a s dobrým výsledkem, ale čistou plenku už měl na sobě. Každopádně tyhle nočníkové hrátky si vyžádaly nový přírůstek do naší plenkové výbavy - tréningové kalhotky na nočník.

Inspirací je mnoho. Holky dost šijí tyhle, ale chtěla jsem rozepínací. A kromě toho se podle mne na tenhle účel aksamit nehodí. Hodně nasákne  a dlouho schne. Takže inspirace dobrá,  ale co dál.
Třeba Palošek šije tréningáče jen z pulu bez aksamitu, taky dobrá volba.

To zapínání mi ale přijde praktické. Takový tuhý produkt se pak nerozmázne po celých nohách a lépe se odstraní. I zde je inspirací dost, třeba plenky Gro via. Líbí se mi také plenky swadlebees. Ty mají vše, co bych si tak u tréningáčů představovala. Zapínání na boku a hlavně tahací uši. Plavkovinu ráda používám i na svých kapsovkách a pro účely tréningáčů mi přijde také ideální.
Mezi tím zveřejnila svojí verzi tréningáčů i Caramilla

Takže jsem se jala vymýšlet co s tím. Vznikly docela roztomilé kalhotky z pulu a plavkoviny, které se zapínají na patentky. Uvnitř se přesně vejde moje vkládačka do kapsovek.

Plavkovinu jsem dala i dovnitř, přijde mi, že tím, že pruží, dobře drží vkládačky na místě. Taky jsem nařasila bříško i záda.


Na uších jsou tři páry patentek pro regulaci pasu. A zároveň uši pruží tak, že se kalhotky dají stáhnout i zapnuté.

Takže jak postupovat:
stáhněte si střih (heslo susu)
budete potřebovat pul cca 25x40
plavkovinu cca 10-14 cm x 130 (pokud ji chcete i dovnitř, nejen na uši)
lemovací gumičku cca 1,5m (možná míň, neměřila jsem).

postup:
1. vystřihněte podle střihu pul a plavkovinu dovnitř tréningáčů o cca 1 cm užší než pul (aby pružila a držela trochu vkládačku)

2. Vystřihněte z plavkoviny 2 obdelníky o délce cca 40 cm. Uši mají každé 4 vrstvy.  

3. Z plavkoviny udělejte uši -  pruh 40 cm poskládejte nadvakrát na obdélníček šířky 10 cm. Nakreslete si tvar uší.Objeďte na overlocku. Na obyčejném stroji to bohužel neprošijete. Nitě se neprovazují. Obšité ucho otočte nalíc.








4. Přišijte uši k pul a zároveň i plavkovinu na zádech. Je dobré si obšít i plavkovinu na bříšku.


5. Olemujte lemovací gumičkou. To už normální stroj prošije. Na uších gumičku přehněte napůl a lemujte jen vnitřkem. Tréningáče budou trochu stažené tou plavkovinou a gumičkou.






6. Nacvakejte patentky na bříško a uši a přidejte vkládačku. Čím starší a tužší, tím lépe bude sedět a nebude se hrnout. Tréningáče se dobře stahují i natahují. Jen u natáhnutí je problém, pokud je vkládačka moc měkká a hrne se. 






hototvo




1 komentář:

  1. peeekne! a ten opici pul se mi libi! treningace my nikdy neuzili.. jeste ted kdyz letime ven a bojim se nehody, natahnu na Malinu itti bitt (velikost M) a jdem :-D

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.