14. ledna 2017

Nákrčník - tunel střih a návod


Nákrčník je dobrý doplněk na zimu místo šály. Nemusí se zapínat, jen se přetáhne přes hlavu a přizpůsobí se krku.

Tady je návod a věřte, že to píšu i pro sebe, protože pokaždé, když šiju tenhle typ s otáčením, Tak mi z toho vždycky na první pokus špatným sešitím a otočením vznikne dlouhá žížala.... a já to zas musím vymýšlet jak že to teda bylo...


Materiál:
Je celkem libovolný. Důležité je, aby u těchto úzkých nákrčníků byl elastický, aby se daly pohodlně přetáhnout přes hlavu. A pochopitelně je třeba stříhat tak, aby pružila látka do šířky.
Ideální je úplet, kojenecký plaš, já použila i zbytky bambusového aksamitu z plínek, pro hodně chlupaté a teploučké je fajn coralflís.

Rozměry:
Já šila ze dvou vrstev - v kombinaci plyš a úplet. U Coralu ještě trochu do délky přidejte.
Pro děti 2-4 roky berte výšku 25, délku pruhu 48 cm
Pro starší děti délka pruhu 50 cm
A pro dospělé doporučuju cca 52-55 cm podle velikosti hlavy. Já sama mám hlavu malou a šila jsem si 52.

Výška vyšší než 25 cm není nutná, sobě jsem si šila 35, ale spíš kvůli tomu, že mi bylo líto nechat těch 10 cm nepoužitých.

Takže ze dvou vrstev ustříhneme požadovaný rozměr.


 2. obšijeme lícem k sobě po dlouhých stranách

 3. Otočíme na líc
 4. Přeložíme napůl a v tomto případě hvězdičky  dáme k sobě a začneme sešívat
 5. Začneme sešívat tam, kde pak budeme zašívat dirku na otočení, tj. pokud chceme jako přední stranu hvězdičky, začneme na chlupaté straně a naopak.
 objedeme kolem dokola

 a necháme dirku na otočení
 při šití se nám celý nákrčník opět otočí na rub.
 6. Dírkou otočíme zase na líc
 7. A dírku v ruce zašijeme
 8. hotovo

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.